Rozard, N. [?] [1649], LE TRIOMPHE ROYAL, Et la réjoüissance des bons François, sur le retour du Roy, de la Reine & des princes. AVEC LA HARANGVE QVI LEVR a esté faite à leur entrée à Paris le 18. de ce mois: Ensemble l’explication du Feu artificiel de la Greue. DEDIÉ A MADAMOISELLE. , français, latinRéférence RIM : M0_3884. Cote locale : C_10_39.
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& artifice, qui auoit l’emboucheure en façon d’vn
Calice en fleurs de Lys épany, & comme ont dit les autres,
toutes sursemée par dedans de fleurs de Lys : pour
monstrer que par ceste longue suite de figures nostre
Eglise Catholique est mise au iour & reconneûe en sa
Saincteté cõme dit Sedubus. Il posa à l’entrée du Temple
de Dieu, deux colomnes d’airain, qui auoient leurs
chapiteaux & couronnemens de fleurs de Lys façonnez,
comme l’on dit, à la Mosaïque, pource que le Lys
est le plus droit des autres fleurs, & le plus permanent.
Sont nos Roys tous couronnez de Lys, inuincibles &
les plus droicturiers du monde, qui sont les colonnes
de l’Eglise comme là definy saint Paul. C’est donc vne
colonne d’or qui ne gauchira n’y ternira iamais. Ce qui
a esté publiée par des Princes Estranger, comme recognoist
l’Ambassadeur des Roys de Hongrie & de Boëme,
estant deuant le Roy Charles VII. disant vous estes,
SIRE, la colomne de la Chrestienté, & Monseigneur
en est la muraille.

 

S. Ber. quod autem
filium sit recordamini
de seriptura, quod
iustus germinabit
fieut filium.

Tom 42.
Ecclesia Liciviuit
in coln na &
sirmamenture
veritatis.

Ce sont les Roys de France qui ont cela de propre que
d’alier la Iustice auec la clemence à l’imitation du Roy
des Roys, Iesus. Christ les a tousiours mariées ensembles,
Dauid ne la il pas appellé gracieux & droit ? que
sa Iustice est épanduë sur les cœurs, & qu’il est puissant,
& qu’il teient le coutelas sur sa cuisse ? qu’il est de Dieu
pour sauuer : mais qu’il est terrible aux meschants rebels.
Et Salomon son fils conclu, que la misericorde &
iustice sont ses assesseurs ordinaires qui ce tiennent deuant
son trosne aupres de luy, apres de si beaux tiltres,
il est à conclure que le Roy de France est le premier &
le plus grand de tous les Princes & Roys Chrestiens &
par dessus eux tous. donc il est le plus aimable.

Psal. 24
Psal. 44.
Psal. 6. 7.

C’est ce qui est reconneu par Balde Iurisconsulte Italien
& suiet de l’Empereur, disant que le Roy de France
entre tous est comme vne Estoile du matin au milieu
d’vne nuë Meridionale, & qu’il emporte la couronne
franche de liberté sur tous les autres Roys du monde,

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Rozard, N. [?] [1649], LE TRIOMPHE ROYAL, Et la réjoüissance des bons François, sur le retour du Roy, de la Reine & des princes. AVEC LA HARANGVE QVI LEVR a esté faite à leur entrée à Paris le 18. de ce mois: Ensemble l’explication du Feu artificiel de la Greue. DEDIÉ A MADAMOISELLE. , français, latinRéférence RIM : M0_3884. Cote locale : C_10_39.