L. S. C. C. A. P. D. A. [signé] [1652], LE FIDELLE INTERESSÉ. Par L. S. C. C. A. P. D. A. , françaisRéférence RIM : M0_1388. Cote locale : B_19_51.
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est vn œil qu’il faut arracher, suiuant la parole de
Dieu en S. Matt. c. 9. Si ton œil te scandalise, fais-le arracher
& le iette loin. Liure 6. Chap. 1.

 

Il est dit au Souuerain dans le Pseaume 44. regnez pour
la verité, la douceur, & la Iustice. N’opprimez aucun l’espouuentant
par les menaces des supplices, ne le calomniés
point, luy imputant des fautes qu’il n’a point faites. Soyez
contents des tributs que vous receuez pour la defence, &
la protection publique. La bonté du Prince doit moderer
ses passions, & ne permettre pas qu’il s’eschauffe indiscretement
de peur qu’il ne soit vne giroüette à tous les vents
de l’orgueuïl & de la colere, mais qu’il soit plustost le Figuier,
la Vigne, & l’Oliue de la Paix. Le flambeau, de la
verité doit tousiours conduire la raison, afin qu’il n’inuente
point de faussetez, ou qu’il ne croye pas celles qu’on
luy dit contre ses sujets pour l’obliger de les dépoüiller, &
de rauir leurs biens. Chap, 2.

Le S. Esprit tesmoigne assez dans l’escriture les grandes
meschancetez, & les inhumanitez des Princes impies * enuers
leurs sujets, quãd il dit [qu’ils escorchent les pauures,
qu’ils les accablent, les mangent, & les deuorent. Mich.
c. 3. vous haïssez le bien, & vous aymez le mal vous autres
qui leur ostez la peau auec violence, & descouurez leurs
os pour emporter leur chair.] Isa. 3. la dépouïlle du pauure
est dans vostre maison ; pourquoy sur-chargez vous mon
peuple, & pourquoy décharnés vous le visage des pauures.
[Ezech 19. c. Il est deuenu Lion ; il a appris à prendre la
proye, & déuorer les hommes.] Pour mieux dire faire
voir leur malice, il les compare encore aux Lyons, & aux
Ours. Prouerb. c. 28. Le Prince impie est vn Lyon rougissant,
& vn Ours affamé contre son pauure Peuple. Boëce
dans son liure de la Consolation les appelle des Loups.
Prouerb. 30. cette engeance qui a des cousteaux au lieu
de dents, & qui ne remuë les maschoires que pour manger
les miserables. Ces Princes sont des dents, parce qu’ils
deuorent, & mangent les pauures ; Et ce sont des espées ;
parce qu’ils leur ostent la vie auec la substance, selon ce qui



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