Anonyme [[s. d.]], LE FLAMBEAV D’ESTAT, AVEC LEQVEL TOVS LES PEVPLES DE FRANCE peuuent voir comme ils sont obligez de s’vnir pour l’execution de l’Arrest du 29. Decembre 1651. & de l’Arrest du 23. Iuillet 1652. donnez en Parlement contre Mazarin, toutes les Chambres assemblées. OV L’ON VERRA, I. Que les Arrests d’vn si Auguste Parlement que celuy de Paris doiuent estre inuiolables; principalement quand ils sont donnez pour deliurer l’Estat de la prodigieuse tyrannie où il est. II. Qu’il y va de la gloire de Dieu, de l’honneur du Roy, du salut de la Couronne, du repos public, & du bien vniuersel de tous les peuples de France. III. Qu’il n’est point de François qui ne soit veritablement obligé de respondre vn iour deuant Dieu, de toutes les voleries, meurtres, violences incendies & sacrileges que Mazarin & ses complices font & feront de toutes parts, si on ne les en empesche pas, le pouuant faire. IV. Qu’il n’y a rien de si facile que d’en venir à bout par vn soûleuement general, puis que tous les autres moyens nous ont manqué. V. Et qu’il n’est point de peuple qui n’ait droit de se faire iustice soy-mesmes, quand on refuse de la luy faire. , françaisRéférence RIM : M0_1397. Cote locale : B_11_17.
Page précédent(e)

Page suivant(e)

-- 3 --

LE FLAMBEAV D’ESTAT
auec lequel tous les peuples de France,
peuuent voir comme ils sont obligez de s’vnir
pour l’execution de l’Arrest du 29.
Decembre 1651. & de l’Arrest du 23.
Iuillet 1652. donnez en Parlement contre
Mazarin, toutes les Chambres assemblées.

LA Iustice est vne certaine habitude de la
volonté, en faueur de laquelle Dieu deliuroit
tous ses peuples de l’oppression où
ils estoient, à cause des Iuges qu’il auoit luy
mesme constituez ; & en faueur de laquelle nos
Illustres Senateurs doiuent rendre à chacun ce
qui luy appartient, par des voyes licites, honnestes,
& tres-raisonnables, suiuant les decrets
de son adorable Sapience. Mais pour la refrener
auec S. Thomas, dans les bornes d’vne plus
estroite definition, nous dirons qu’elle est vne
ferme constante, & perpetuelle volonté, de
rendre legitimement à chacun ce qui luy appartient,
ou parles loix naturelles, ou par les loix
humaines.

Definition
de la Iustice.

1. Iug 2.

Sap. 6.

Autre definition.

Page précédent(e)

Page suivant(e)


Anonyme [[s. d.]], LE FLAMBEAV D’ESTAT, AVEC LEQVEL TOVS LES PEVPLES DE FRANCE peuuent voir comme ils sont obligez de s’vnir pour l’execution de l’Arrest du 29. Decembre 1651. & de l’Arrest du 23. Iuillet 1652. donnez en Parlement contre Mazarin, toutes les Chambres assemblées. OV L’ON VERRA, I. Que les Arrests d’vn si Auguste Parlement que celuy de Paris doiuent estre inuiolables; principalement quand ils sont donnez pour deliurer l’Estat de la prodigieuse tyrannie où il est. II. Qu’il y va de la gloire de Dieu, de l’honneur du Roy, du salut de la Couronne, du repos public, & du bien vniuersel de tous les peuples de France. III. Qu’il n’est point de François qui ne soit veritablement obligé de respondre vn iour deuant Dieu, de toutes les voleries, meurtres, violences incendies & sacrileges que Mazarin & ses complices font & feront de toutes parts, si on ne les en empesche pas, le pouuant faire. IV. Qu’il n’y a rien de si facile que d’en venir à bout par vn soûleuement general, puis que tous les autres moyens nous ont manqué. V. Et qu’il n’est point de peuple qui n’ait droit de se faire iustice soy-mesmes, quand on refuse de la luy faire. , françaisRéférence RIM : M0_1397. Cote locale : B_11_17.