Anonyme [1652], LA CENSVRE ET L’ANTIDOTE DE QVELQVES MAXIMES tres-pernicieuses, contenuës dans vn libelle qui a pour titre, Le recit du duel déplorable entre Messieurs les Ducs de Beaufort, & de Nemours. Addressé à la Noblesse Raisonnable & Chrestienne. , français, latinRéférence RIM : M0_672. Cote locale : B_9_23.
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sçauoir que la Noblesse qui par l’eminence de sa condition est
obligée dauantage à la poursuitte du bien & à la fuite du mal,
que le reste du peuple ; comme leur insinuë la definition de
cette qualité qui selon Boëce, vne certaine loûange des parens qui
promet des merites, est tenuë aussi dauantage à detester les duels
que tout le reste des hommes qui sont capables de ces actions.
Et ce qui peut les confirmer dans cette verité, c’est qu’on ne
trouuera iamais dans toutes les genealogies de l’vniuers, que
ce combat inhumain ait iamais esté le fondement ou le soustient
d’vne famille illustre ; au contraire parmy les fideles &
les infideles, dans la loy de nature, dans la loy écrite, dans la
loy de grace, chez les Papes, chez les Roys, dans les Conciles,
on ne trouuera que des rigueurs & des supplices pour exterminer
ce desordre.

 

Lib. 3. de
Consol
Prob. 6.

La seconde maxime est, Qu’vn homme ne passera que pour poltron
qui aura resuse vn duel, ou qui n’aura pas fait vn appel, ayant
témoigné se tenir piqué contre vn autre, que c’est l’antinomé de la Iustice
& de la Noblesse.

Sur quoy ie vous prie, qui ne voit que c’est vn erreur qui
s’est glissé dans les esprits par la malice, ou par l’ignorance des
hommes, ou par l’enuie du Prince des tenebres, qui est le premier
autheur du duel, dans lequel il s’est exercé depuis le
commencement du monde, & dans lequel il s’exercera auec
tous les damnez dans toute l’éternité : Car ie demande si la
valeur n’est pas vne veritable vertu ; autrement si elle n’estoit
telle, la loüange qu’on rend aux Vaillans seroit vne injustice,
vn appuy de mensonge, ou vn témoignage contre la verité :
Et parmy les testes bien timbrées, la force de courage & la
valeur s’exerce mieux & paroist plus en son lustre, à soustenir
qu’à attaquer, à souffrir les choses contraires, qu’à entreprendre
les difficiles ; de sorte que tant moins on sçait souffrir, tant
moins aussi on a de generosité, & se vaincre soy-mesme, est
vne des plus grandes victoires. Or si nous allons prendre la valeur
& les autres vertus iusques dans leur source, ne trouuerons
que tous ces biens sont des participations des perfections



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