M. L. [signé] [1649], RESPONCE, ET REFVTATION du Discours intitulé. LETTRE D’AVIS A MESSIEVRS DV PARLEMENT DE PARIS, PAR VN PROVINCIAL. , françaisRéférence RIM : M0_3443. Cote locale : A_8_79.
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de nos voisins, & que nous transportons les nostres
dans les terres des Orphelins, nous contreuenons bien
aux Ordonnances diuines, mais nous n’euitons point
les maledictions qu’elles fulminent. Il s’enfuit donc que
le Tyran n’a nul Droit sur les biens de ses suiets, quoy
qu’ils soient sa conqueste & le fruit de ses victoires : &
moins encore sur leur vie trop illustre en elle mesme,
pour dependre en quelque sorte des hommes, elle qui
est infuse immediatement de Dieu.

 

Leuitiq. 9.
Exod 21.
Deut. 27.

Prou 23. 10.<lb/> Deut. 27.
17.

Que si pour fauoriser le party des Seigneurs, vous m’alleguiez
les grandes & les sanglantes conquestes de Israëlites,
ie vous respondrois qu’elles ne doiuent point estre
tirées en exemple en ce temps icy. Il y auoit quelque chose
d’extraordinaire qui ne se trouue point dans le dessein
des Tyrans. Le commandement des meurtres qu’ils faisoient,
partoit de la bouche de Dieu ; & ce nombre estonnant
& prodigieux d’hommes, de femmes, d’enfans, d’or,
d’argent, de bestes & de villes, que l’interdit abandonnoit
aux espées & aux flammes, n’estoit point exposé à ces
violences, sans cause, & ne souffroit point ces traitemens,
sans iustice. Faire vn exemple de ces rigueurs qui ne peuuent
estre iustement executées, que par des ordres immediatement
receus de la puissance Diuine, c’est chercher
pretexte à la cruauté, & la vouloir authoriser par vn
euenement extraordinaire ; Cependant que nous voyons
la Loy qui la condamne, & qui est la regle à laquelle il
nous faut ordinairement obeyr. Il n’y a point eu depuis
eux de Nations au monde qui ait eu mesme droit d’executer
mesmes choses, ny qui sans horreur eust pû s’animer
à tant de carnage. Eux-mesmes ne pouuoient s’empescher
bien souuent d’épargner quelque chose de cette
desolation extréme, & de desobeïr à Dieu en ne se
portant pas assez viuement à toute la rigueur qu’il leur
auoit commandée. Pourquoy donc vouloir faire vn
exemple d’vne chose qui ne peut estre imitée, & qui n’a
esté mesme executée qu’auec peine. Cette obiection demeure



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