Anonyme [1649], SECOND SERMON DE L’EVCHARISTIE POVR LE DIMANCHE DE L’OCTAVE. SECONDE PARTIE. Preschée par le R. P. A. D. , français, latinRéférence RIM : M4_75. Cote locale : C_10_9.
page précédent(e)

page suivant(e)

-- 11 --

qui se peuuent commettre contre la personne de Iesus-Christ.
Origene asseure qu’il estoit commandé de mãger les
Pains de proposition figure de l’Eucharistie en vn lieu qui
fut tout sanctifié. Or si les ombres demandent vne si grande
pureté que fera la lumiere. Escoutons la voix du Ciel : Anima
polluta peribit. Cette victime deuant laquelle les Anges
tremblent, polluë par cette bouche profane qui la reçoit
indignement, luy causera vne mort dont l’enfer sera le
tombeau, & la durée, l’Eternite mesme.

 

Introd

Genes.
c. 35.

Mats.
c. 7.

Apoc,
c. 8.

Ioan.
c. 19.

Num.
c. 7.

Car, 56..
11.

Rom.
c. 8.

S. Cyp.
ser. de
lapsis.

Leuit.
c. 7.

S. Crisostome tire sa seconde raison de la pureté des
vases, Calices, Corporaux, qui tous doiuent estre purs par
vne consecration particuliere. Que si Iesus-Christ demande
aux choses insensibles qui le touchent vne pureté extraordinaire,
quelle doit estre celle des hommes pour qui
toutes ces choses ont esté faictes. Nous auons bien ce respect
pour le Corps & le sang pretieux du Sauueur que nous
ne voudrions pas le receuoir dans vn vase profane ? & sacrileges
que nous sommes nous le logeons dans vne conscience
souïllée & corrompuë : In vase sordido accipere non auderes,
anima verò sordida accedis. Autrefois le diacre esleué
proche l’Autel, haussant la main en l’air s’escrioit d’vne
voix tonnante : Qui sancti sunt accedant ad sacra mysteria.
Mais que les indignes ne soiẽt pas si hardis que d’en approcher,
autrement ils seront coupables du Corps & du sang
de Iesus-Christ & punis comme violateurs de la Saincteté
de l’vn & de l’autre. Quint Curse, dit, que les sacrileges
combattent auec les Dieux : Cum diis pugnant sacrilegi ;
Non pas, dit Seneque, qu’ils puissent vaincre la diuinité,
bien qu’ils meritent d’estre punis comme s’ils auoient offencé
la saincteté de Dieu mesme. Quintus Consul en est
témoin qui apres le violement d’vn Temple proche de
Thoulouse se voit l’object des foudres & des vengeances
du Ciel. Et Philomenes, dit, Iustin, Sacrilegij pœnas impio
sanguine luit. Apres auoir corrompu la terre par ses impietés,
son sacrilege se mesle auec son sang criminel qui
tombe aneanti deuant les Dieux qu’il méprisoit. Mais
combien le sacrilege contre ce Mistere est-il horrible : puis



page précédent(e)

page suivant(e)