Anonyme [1651], QVESTION CANONIQVE, Si Monsieur le PRINCE a peu prendre les Armes en conscience, & si ceux qui prennent son party offensent Dieu. CONTRE LES THEOLOGIENS Courtisans. , français, latinRéférence RIM : M0_2947. Cote locale : C_11_18.
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trauailler serieusement â sa conseruation.

 

Cela supposé il est tres certain, que les Armes
de Monsieur le Prince sont iustes, & qu’il peut en
bonne conscience faire la guerre, & voicy ma
raison.

d Ad iustitiam
belli
particularies
vnũ solxin
requirttur
& sufficit
scilicet quod
sis ad resisiende ni iniusto
inuasori
persona
vil bonorũo
Syluester
veilio bellũ,
Quoddam
est bellunt
impropriè
aictum, id
est, non per
Principem
sedper inferivies
recognoscentes
superiorem
indictem &
isli si habẽt
iustam causam
prgrãai,
vi quia
non pugnant
nisi ad persecutionem
& defensionem
iutium
/> suorum tũc
licet eis deffendendo
&
repellendo
hominem
percuiere &
etiam occidere
cum
modera mine
inculpatæ
tutele.
Panonmitanus
incaput
sieur relect.
tertia de iureiur, & Innocentius
apud cundẽ.

Celuy qui agit conformement à la loy de nature,
agit conformement à la Iustice, & ne peche
point. Or est-il que Monsieur le Prince ayant pris
les Armes pour la deffensiue, agit conformement
à la Loy de nature, & par consequent à la Iustice,
& partant il ne peche point.

Où il faut prendre garde, que la guerre n’est
pas la fin de Monsieur le Prince, il ne prend pas
les Armes seulement pour combattre, mais
pour s’empescher de perir, il se sert de ce remede
violent pour la seureté de sa vie & de sa personne,
& c’est ce qui fait cette guerre iuste, d &
la raison qu’en donnent les Canonistes, e c’est
pource que c’est l’intention ou la fin qui influent
la bonté ou la malice sur les moyens qui vont
à cette fin : Or la fin & l’intention de son Altesse
est iuste, puis que c’est sa conseruation & sa seureté,
donc la guerre qui est le seul moyen conuenable
& necessaire pour cette fin, est bonne
& iuste.

Car de grace, de quel moyen se pouuoit seruir
Son Altesse pour sa seureté ; c’est à quoy les
Theologiens Courtisans seroient bien en peine



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