Anonyme [1652 [?]], QVATRIESME PARTIE DV POLITIQVE VNIVERSEL, OV BRIEVE ET ABSOLVE DECISION de toutes les Questions d’Estat les plus importantes. SCAVOIR EST, XVIII. Si les Tyrans du peuple & de l’Authorité Royale; auec leurs Partizans peuuent estre sauuez. XIX. Si les heritiers de ces sangsuës publiques peuuent estre sauuez, sans restituer les voleries que leurs predecesseurs leur ont laissées. XX. Si la restitution peut estre bonne, n’estant pas faire à ceux à qui la chose appartient. XXI. Si l’on doit souffrir des Partizans dans vn Estat. XXII. Si les trois Estats ont droit de se mesler des affaires du Prince. XXIII. Si les trois Estats ont droict de remedier aux desordres du Royaume. , françaisRéférence RIM : M0_2818. Cote locale : B_17_33.
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qu’à sa condemnation, s’il ne fait vne ferme resolution
de restituer le bien d’autruy, laquelle
resolution il doit effectuer bien tost apres, s’il
veut que l’absolution & le Sacrement ne le rendent
pas encore plus abominable deuant celuy
qui les iugera pour iamais sans aucune espece de
resource. Car selon la doctrine de S. Augustin, il
est impossible qu’vn homme puisse estre sauué,
s’il ne rend tout ce qu’il possede par vne mauuaise
voye. La iustice, selon S. Thomas est vne ferme
constante & perpetuelle volonté de rendre à
chacun ce qui luy appartient legitimement, de
sorte donc que qui ne rend pas à chacun ce qui
luy appartient, fait vne action d’iniustice, qui ne
peut estre reparée que par la restitution de la
chose volée.

 

C’est à quoy les preceptes du droit de nature
obligent tous les hommes, aussi bien que les
preceptes de la loy Diuine. Les preceptes du
droit de Nature, veulent qu’on ne fasse à personne
que ce qu’on voudroit qu’on nous fit : & les
preceptes de la loy Diuine, sont de ne pas dérober
ny retenir le bien d’autruy, ny mesmes de le
conuoiter pour l’auoir auec iniustice ; à quoy se
conforme fort bien les preceptes du droit des
Gens, quand ils nous defendent de nous approprier,
ny les choses communes, ny les choses publiques.

C’est vn fait de necessité aussi bien que de raison,



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