Anonyme [1652 [?]], LE POLITIQVE VNIVERSEL, OV BRIEVE ET ABSOLVE DECISION de toutes les questions d’Estat les plus importantes. SCAVOIR EST, I. Si les Roys sont d’institution diuine. II. S’ils ont vn pouuoir absolu sur nos biens & sur nos vies. III. Si les conditions auec lesquelles les peuples se sont donnez aux Roys ne doiuent pas estre inuiolables. IV. S’ils sont obligez d’obseruer les loix fondamentales de l’Estat. V. Si leur gouuernement doit estre Monarchique ou aristocratique, pour le bien commun du Prince & du peuple. VI. S’ils doiuent auoir des Fauoris. VII. Si leurs Fauoris doiuent entrer dans le Conseil, & prendre le gouuernement des affaires. , françaisRéférence RIM : M0_2818. Cote locale : B_17_30.
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aux entreprises des Souuerains, quand elles
sont cruelles ou temeraires, sans que cét obstacle
ny cette resistance puissent passer pour
vne des moindres seditions de la terre. Certainement
les subjets se peuuent hautement
opposer aux volontez du Roy, quand elles vont
à la ruine du peuple : & ces des obeïssances qui
ne viennent que d’vn excés d’amour & de fidelité
luy doiuent estre tres precieuses.

 

Seyssel en son Traité de la Monarchie de
France, dit que la puissance des Roys doit estre
bornée de la Religion, de la Iustice & de la
Police, & que l’on n’est pas obligé de leur
obeyr, quand ils veulent déroger ou à l’vne
ou à l’autre. Dieu pour n’auoir pas la liberté de
faillir, n’en est pas moins absolu, ny moins
Souuerain. Ainsi les Roys pour n’auoir pas
l’authorité de nuire à leurs sujets n’en sont pas
moins puissans, ny moins venerables. Ie sçay
bien que Dieu veut qu’on leur obeysse : mais
il faut qu’ils sçachent aussi que la puissance ne
leur a esté donnée que pour edifier, & non pas
pour destruire & voicy comment est-ce que
l’Escriture saincte en parle.

Toute personne, dit elle, soit sujette aux
Puissances superieures ; car il n’y a point de
Puissance qui ne soit de par Dieu : c’est pourquoy
qui resiste à la Puissance, resiste à l’Ordonnance



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